.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
11 سد لاستيكي در گيلان ساخته مي‌شود

استاندار گيلان گفت: 11 سد لاستيكي در استان گيلان ساخته مي‌شود و احداث اين سدها نقش موثري در تامين آب كشاورزان در غرب و شرق استان دارد. 

مهدي سعادتي در مراسم آغاز عمليات اجرايي نخستين سد لاستيكي گيلان در اين شهرستان در جمع مردم كومله لنگرود اظهار داشت: احداث چنين سدي در سال جهاد اقتصادي در گيلان نشانه توجه ويژه مسئولان نظام به عمران و آباداني است.
وي با اشاره به اينكه 11 سد لاستيكي در استان ساخته مي‌شود، تصريح كرد: احداث اين سدها نقش موثري در تامين آب كشاورزان در غرب و شرق استان دارد.
استاندار گيلان با تاكيد بر اينكه همه بايد با برنامه‌ريزي مناسب در راستاي چشم‌انداز 20 ساله حركت كنيم، افزود: مردم بايد از بركات نظام بهره‌مند شوند.
وي ادامه داد: گيلان با داشتن مزاياي بسيار مناسب و ظرفيت‌هاي بالايي برخوردار است و در اين راستا از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بايد حمايت كرد.
سعادتي با بيان اينكه در راستاي توسعه گردشگري، كشاورزي، فرهنگي برنامه‌هايي در دست اقدام است، خاطرنشان كرد: براي انجام اين كارها افراد مجرب و توانمند نقش مهمي دارند.
وي آب را يكي از نيازهاي حباتي انسان دانست و گفت: براي استفاده درست و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب تامين آب كشاورزي كشور مقام معظم رهبري تاكيدات ويژه‌اي دارند.
نماينده مردم لنگرود در مجلس نيز در اين مراسم با قدرداني از حضور استاندار گيلان در اين شهرستان اظهار داشت: در گيلان با برخورداري از يك‌هزار و 200 تا يك‌هزار و 500 ميلي‌متر بارندگي در طول سال و بارش 2 هزار ميلي‌متر باران در برخي از شهرستان‌هاي استان مانند انزلي، به دليل عدم تاسيسات زيرساختي براي نگهداري آب با مشكل مواجه هستيم.
مهرداد لاهوتي افزود: براي كمك به كشاورزان كه نقش موثري در چرخه اقتصادي كشور و خودكفايي محصولات راهبردي دارند برنامه‌ريزي‌هاي موثري در استان آغاز شده كه با حمايت دولت به ثمر نشسته است.
وي با اشاره به اينكه از 11 سد لاستيكي، چهار سد براي لنگرود پيش‌بيني شده است، گفت: براي راه‌اندازي اين پروژه‌هاي مهم و حياتي بايد از رئيس جمهوري، وزير نيرو، استاندار گيلان و مدير عامل آب منطقه‌اي استان به دليل توجه به نيازهاي كشاورزان قدرداني كرد.
نماينده مردم لنگرود در مجلس به نقش گيلان در تامين محصول برنج كشور اشاره كرد و افزود: در حال حاضر دو ميليون و 850 هزار تن از نياز برنج كشور در استان تامين مي‌شود كه با برنامه‌ريزي‌هاي در حال انجام و همچنين كشت دوم، مقدار 500 هزار تن ديگر برنج در گيلان توليد مي‌شود.
وي واردات برنج را موجب بيكاري كشاورزان و توليد برنج را سبب ايجاد اشتغال دانست و افزود: در سال جهاد قتصادي بايد از ظرفيت‌هاي توليد داخلي به نحو شايسته‌اي استفاده كنيم.
مدير عامل آب منطقه‌اي گيلان نيز در اين مراسم با بيان اينكه با تامين آب كشاورزي نياز استان برطرف مي‌شود، اظهار داشت: پيش‌بيني شده تا از تمام منابع بالقوه و بالفعل استان استفاده بهينه شود زيرا خداوند نعمت‌هاي زيادي به ويژه در بحث آب به گيلان ارزاني داشته است.
سيف‌الله آقابيگي با اشاره به برنامه پنجم توسعه در چشم‌انداز 1404 افزود: دراين چشم‌انداز بايد پنج ميليارد مترمكعب آب داشته باشيم در حالي كه اكنون 2.9 ميليارد متر مكعب آب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه 70 درصد جريانات آب استان در فصلي است كه نياز به كشاورزي نيست، تصريح كرد: اين آب‌ها در پاييز و زمستان هدر مي‌رود و در فصل كشت اراضي در تابستان به دليل عدم احداث ذخيره‌گاه‌هاي مناسب با مشكل كمبود آب مواجه مي‌شويم و بايد بتوانيم از اين آب‌ها براي تامين كشاورزي استفاده كنيم.
مديرعامل آب منطقه‌اي گيلان احداث سد لاستيكي را جزو تحقق درخواست مردم منطقه دانست و افزود: اين سد از دستاوردهاي دولت‌هاي نهم در سفر دوم به گيلان است.
مديرعامل شركت دژحائل‌ساز گيلان به عنوان پيمانكار پروژه مذكور نيز در اين مراسم با بيان اينكه اين شركت پروژه‌هاي زيادي در كشور در دست اجرا دارد، اظهار داشت: به دليل وضعيت استان و حمايت‌هاي خوب مسئولان همكاري در اجراي اين پروژه در گيلان بيشتر احساس مي‌شود.
آيدين زماني، احداث سد لاستيكي را از طرح‌هاي بسيار جديد و با مزاياي بالا عنوان كرد و افزود: اين طرح را با هزينه كمتر اجرا مي‌كنيم و مي‌تواند نقش موثري در جذب گردشگر و پرورش آبزيان و تغذيه زيرزميني داشته باشد.
به گفته وي، لاستيك فشرده اين سد به صورت وارداتي تامين مي‌شود و هزينه آن پايين‌تر از سدهاي مخزني است.
سد لاستيكي مذكور قراراست در يك قرارداد 18 ماهه ساخته شود و احداث آن آب كشاورزي 400 هكتار از باغ‌هاي چاي و اراضي شاليكاري روستاهاي همجوار كومله لنگرود را تامين مي‌كند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.